ÎNCEPE LUNA BLACK FRIDAY CU LOAD TESTING

Este primul pas care trebuie efectuat de deținătorii unei platforme e-commerce atunci când urmează o perioadă aglomerată precum Black Friday sau alte evenimente care aduc foarte mult trafic pe site-urile de internet. Dar mai mult decât atât, load testing face parte dintr-o metodologie de lucru științifică prin care în baza unor rezultate analizate și comparate se creează un principiu de lucru care presupune o continuă evoluție spre performanță. Deoarece prevenirea este mai bună decât vindecarea, procesul de load testing este reprezentat de o simulare care se face pentru a se verifica capacitatea maximă de utilizatori simultani pe care platforma testată o suportă. Acest tip de test se efectuează pentru programe și aplicații, nu doar pentru website-uri.

Load testing-ul permite măsurarea timpului de răspuns, a nivelului de resurse și a momentului în care aplicația ajunge într-un punct critic. Practic, un astfel de test răspunde la întrebările „Sistemul meu face ce mă aștept eu să facă în aceste condiții?” și „Performanța acestuia este destul de bună?”. Trebuie realizată o radiografie a capabilităților platformei, programului sau aplicației pentru a se depista “durerea” și a se trata ca atare.

Câți bani se pot pierde într-o secundă? Nu există un răspuns exact, dar oricum putem afirma că se îndreaptă către +∞. Orice secundă poate fi vitală pentru o platformă e-commerce în perioadele care se anunță aglomerate din punct de vedere al traficului pe site. De asemenea, un scop important al acestui tip de test este și minimizarea riscurilor.

O acțiune de load testing trebuie să aibă la bază și o analiză a comportamentului consumatorului, care să indice modul în care utilizatorul va acționa sau reacționa, fapt care concură la crearea unei experiențe de utilizare eficientă și fără impedimente. Astfel că o ajustare personalizată a problemelor identificate în urma unui load testing care a avut la bază o simulare cât mai aproape de realitate, va avea rezultate mult mai bune, decât o ajustare a unor probleme generale presupuse fără să aibă la bază o astfel de cercetare.

Pe lângă perioade aglomerate precum cele de Black Friday sau sărbători, vorbim prin load testing de fapt de o cultură a identificării capabilităților existente, încărcarea pe care o poate susține platforma de e-commerce sau aplicația, iar cei care doresc perfromanțe folosesc această metodologie de lucru pentru a-și optimiza costurile, evitând riscul de a supradimensiona sau subdimensiona infrastructura.

Cu o vastă experiență în scalarea de aplicații web și platforme e-commerce, Spearhead Systems aduce în discuție această metodologie pentru a oferi companiilor atât soluții rapide de scalare pentru perioada Black Friday, unde traficul și acțiunile utilizatorilor se vor amplifica, cât și pe termen lung pentru o cultură de afaceri bazată pe înaltă performanță.